Informatiebeleid

Basisregistraties

Het Stelsel van Basisregistraties speelt een belangrijke rol in het aanpakken van maatschappelijke vraagstukken, omdat er gegevens in worden vastgelegd die binnen de overheid met elkaar worden gedeeld. Hierdoor kan de overheid efficiënter opereren en wordt de dienstverlening verbeterd. Velsen heeft het merendeel van de basisregistraties ingevoerd of is erop aangesloten.

  • Aansluiting geldt voor de Basisregistraties Handelsregister (HR) en Kadaster (BRK).

Aansluiting indirect geldt voor Basisregistratie Inkomen (BRI) en Voertuigen (BRV).

  • In 2017 sluit Velsen zich aan op de Landelijke Voorziening WOZ – het sluitstuk van de invoering van de Basisregistratie Waarde onroerende zaken (WOZ).
  • Velsen sluit in Dimpact-verband aan op de BRP.
  • In 2017 worden de beheerkaarten van de openbare ruimte in de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) geïntegreerd. Daarmee wordt een belangrijke doelstelling gerealiseerd, namelijk ‘eenmalige inwinning meervoudig gebruik’..
  • Vanaf 1 januari 2017 start de fasegewijze invoering van de Basisregistratie Ondergrond (BRO).

Landelijk is er nog geen besluit genomen of de Basisregistratie voor Lonen, Arbeidsverhoudingen en Uitkeringen (BLAU) ontwikkeld wordt.